Geavanceerd

Hoogste punt uitbreiding bedrijfspand van Mepal in Lochem

Het hoogste punt van de uitbreiding van de kantoren en de bedrijfsruimte van Mepal op bedrijventerrein Aalsvoort in Lochem is bereikt. Naast het hoogste punt zijn inmiddels ook de eerste zijplaten en dakdelen geplaatst, waardoor de contouren van het nieuwe pand steeds beter zichtbaar worden.  Na de oplevering in september van 2021 zal de assemblage en magazijncapaciteit zijn uitgebreid tot ruim 15.000 m², een verdubbeling ten opzichte van de bestaande situatie. Extra ruimte die Mepal goed kan gebruiken: 2020 was door de wereldwijde pandemie een uitdagend jaar, maar een jaar dat voor Mepal opnieuw omzetgroei opleverde. 2021 belooft voor Mepal ook weer een goed jaar te worden, met veel nieuwe producten.

Onstuimige groei

Na het voltooien van de bouw krijgt Mepal naar verwachting een BREEAM-NL Excellent-certificaat, een keurmerk voor duurzame gebouwen met minimale impact op het milieu. Naast de uitbreiding van de bestaande bedrijfsruimte en kantoren van Mepal, investeert het bedrijf ook in het verder automatiseren van magazijnprocessen. Directeur eigenaar Rutger de Korte: “Mepal is de afgelopen jaren significant gegroeid met een verdubbeling van het afzetvolume en forse stijging van de omzet tot gevolg. Met name de versterking van onze positie in de Duitse markt en de online verkopen zijn belangrijke drijvers geweest achter de onstuimige groei.”

Lochem als thuisbasis

De huisvesting was al langer een knelpunt voor Mepal. Vanwege het ruimtegebrek werden tijdelijke locaties in de gemeente Lochem gehuurd. De stap die het bedrijf nu neemt is een belangrijk onderdeel van een breder project om Mepal nog toekomstbestendiger te maken. Mepal is al sinds 1963 in Lochem gevestigd.

Wij zijn Mepal

Mepal is een slim, handig en innovatief merk voor thuis en onderweg. De producten zijn te herkennen aan hun goed doordachte oplossingen, functionele en tijdloze uitstraling én eigentijds design. Mepal zorgt ervoor dat genieten op belangrijke momenten in het leven heel gemakkelijk wordt. Vrijwel alle producten worden in Nederland geproduceerd. Vanuit de thuisbasis in Lochem gaan ze de hele wereld over, met de Benelux en Duitsland als belangrijkste markten. De omzet van Mepal kwam in 2020 uit op ruim 50 miljoen euro. Mepal. Voor altijd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neem voor meer informatie, interviewverzoeken en rechtenvrij beeld contact op met:
Liselore Stuut
Email liselore@tulipamedia.nl
Telefoon +31 (0)6 12112908
Beeldmateriaal is op aanvraag beschikbaar