Statiegeld op plastic flesjes per 1 juli a.s. Dit zijn de alternatieven volgens Mepal

Met de producten van Mepal wordt verspilling tegen gaan leuk en eenvoudig. Kies bijvoorbeeld voor een mooie, herbruikbare koffiebeker, waterfles of isoleer drinkfles. Zo hoef je niet meer te grijpen naar een wegwerpbeker of een wegwerpfles wanneer je onderweg bent.

Vanaf 1 juli a.s. wordt er statiegeld op kleine plastic flesjes ingevoerd. Per flesje wordt straks 15 cent statiegeld gerekend. Deze maatregel moet leiden tot veel minder plastic zwerfafval. Mepal is een groot voorstander van deze nieuwe regeling en helpt consumenten graag met de beste alternatieven voor het meenemen van koude en warme dranken onderweg. Het grootste deel van de Mepal producten wordt ook nog eens gemaakt van 100% recyclebaar kunststof en gaan super lang mee doordat ze tegen een stootje kunnen. Dus dag wegwerpflesjes en hallo jarenlang plezier van duurzame flessen!

Het zijn kleine stapjes naar minder afval, maar vele kleine stapjes maken samen een groot verschil!

Van wegwerp naar hervulbaar

Door te kiezen voor de mooie, hervulbare waterflessen van Mepal hoef je geen plastic wegwerpflesjes meer te gebruiken. De waterflessen zijn een onmisbaar accessoire als je onderweg bent, op je (thuis)werkplek, tijdens een stevige wandeling of na en tijdens het sporten. Waterfles JustWater heeft een handige grote opening, waardoor je ook fruit, verse munt of ijsblokjes aan je water kunt toevoegen. Alle waterflessen van Mepal zijn 100% lekvrij, dus kun je gerust zo in je laptoptas of rugzak gooien.

Koffie, koffie, lekker bakkie koffie

Kun jij de dag niet beginnen zonder een kop koffie? Neem je homemade cappuccino of loeisterke espresso mee in de isoleerbekers van Mepal. Sinds kort ook verkrijgbaar in de trendkleuren titanium en rose gold. De bekers zijn gemaakt van dubbelwandig roestvrijstaal, waardoor je koffie of thee tot wel vier uur warm blijft.

Geef je een klein fortuin uit aan koffie op het station of een koffie to-go in de stad? De meeste bekers waarin je je koffie krijgt, zijn gemaakt van papier met een plastic laagje binnenin. Daardoor zijn ze lastig te recyclen en belandt je koffiekopje vaak in de verbrandingsoven. Neem voortaan je eigen isoleerbeker mee en laat ‘m vullen bij je favoriete koffietentje. Scheelt afval en op steeds meer plekken krijg je zelfs korting als je je eigen beker meeneemt.

Lekker lang koud

Toe aan een lekker koel drankje? Dan heeft Mepal de oplossing in de vorm van een isoleerfles. Deze zijn verkrijgbaar in maar liefst zes verschillende kleuren en drie verschillende maten. Ze houden je drankje koud tot wel 24 uur koud en 12 uur warm. Handig voor een frisse boost tijdens een lange dag.

Cool en koel het schoolplein op

Het maken van duurzame keuzes geven we het liefst van jongs af aan al mee aan onze kleintjes, want zij zijn nou eenmaal de toekomst. Met de nieuwste flip-up isoleerfles gaat jouw kindje cool en koel het schoolplein op. De flip-up isoleerfles wordt vast en zeker het beste maatje van jouw zoon of dochter, want drinken blijft er tot wel 9 uur warm en 12 uur koud in!
Of ga voor de nieuwste transparante flip-up waterfles van Mepal. Zo zie je precies hoeveel je al gedronken hebt en word je gestimuleerd de fles leeg te drinken. Dankzij de ruime inhoud wordt het makkelijker om de aanbevolen hoeveelheid water per dag te drinken en is hij op, dan vul je hem natuurlijk weer opnieuw. Lekker duurzaam en gezond dus!

Mepal is een slim, handig en innovatief merk voor thuis en onderweg. De producten zijn te herkennen aan hun goed doordachte oplossingen, functionele en tijdloze uitstraling én eigentijds design. Mepal zorgt ervoor dat genieten op belangrijke momenten in het leven heel gemakkelijk wordt. Vrijwel alle producten worden in Nederland geproduceerd. Vanuit de thuisbasis Lochem gaan ze de hele wereld over, met de Benelux en Duitsland als belangrijkste markten. De omzet van Mepal kwam in 2020 uit op ruim 50 miljoen euro. Mepal. Voor altijd.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neem voor meer informatie, interviewverzoeken en rechtenvrij beeld contact op met:
Liselore Stuut of Cleo Prudon
Email cleo@tulipamedia.nl
Telefoon +31 (0)6 12112908
Beeldmateriaal is hier beschikbaar.