Mepal al 70 jaar vanzelfsprekend bijzonder

Nieuw boek over het merk Mepal in 70-jarig jubileumjaar

Dit jaar viert Mepal haar 70-jarig jubileum en komt er een boek uit over 70 jaar design voor dagelijks gebruik. Ter gelegenheid van het jubileum schreef auteur Mark Zegeling een boek over de historie van het bedrijf, de ontwikkeling van het merk Mepal, over de ontwerpers achter de producten en 70 jaar design voor dagelijks gebruik. Na eerdere uitgaven over monumentaal erfgoed en de KLM, 100 jaar Douwe Egberts en verhalen achter beroemde kunstwerken van Hollandse meesters is ‘Mepal Vanzelfsprekend Bijzonder’ opnieuw een uitgave waarin de Nederlandse identiteit en de tijdgeest op een voor een breed publiek aansprekende manier samenvloeien. Het boek beschrijft in detail het bewogen verhaal van pionier Egon Wolff en hoe bedrijf onder wisselende eigenaren is uitgegroeid tot een toonaangevende internationale speler in de wereld van huishoudelijke producten.

Over Mepal

Mepal is een slim, handig en innovatief merk voor thuis en onderweg. De producten zijn te herkennen aan hun goed doordachte oplossingen, functionele en tijdloze uitstraling én eigentijds design. Mepal zorgt ervoor dat genieten op belangrijke momenten in het leven heel gemakkelijk wordt. Vrijwel alle producten worden nog steeds in de Achterhoek ontwikkeld. Vanuit de thuisbasis Lochem gaan ze de hele wereld over, met de Benelux en Duitsland als belangrijkste markten. De omzet van Mepal kwam in 2019 uit op ruim 40 miljoen euro.
Mepal. Voor altijd.

Lees hier de verhalen over 70 jaar Mepal en de mensen die Mepal vanzelfsprekend bijzonder maken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neem voor meer informatie, interviewverzoeken en rechtenvrij beeld contact op met:
Liselore Stuut of Cleo Prudon
Email cleo@tulipamedia.nl
Telefoon +31 (0)6 12112908
Beeldmateriaal is hier beschikbaar.