Nog 4 dagen! Gratis Cirqula multikom bij besteding vanaf €30,-

Twee Mepal kidsproducten bekroond met internationale design awards

Mepal mag opnieuw twee producten toevoegen aan haar indrukwekkende lijst met gewonnen awards toevoegen. Dit maal heeft het bedrijf twee internationale designprijzen gewonnen, namelijk een IF design prijs voor twee van haar producten uit haar collectie voor kinderen. De isoleerfles flip-up uit de Campus-collectie en de Oefenbeker 360º Mepal Mio zijn beide bekroond met een IF design award.

CAMPUS ISOLEERFLES FLIP-UP – koel en cool het schoolplein op

De isoleerfles flip-up werd door Mepal gelanceerd in de zomer van 2021 en direct enthousiast ontvangen. Nu mag het product ook nog de goedkeuring van een IF Design Award wegdragen. De isoleer flip-up fles wordt met name geroemd vanwege het onderscheidend vermogen en de impact. De flip-up isoleerfles heeft een inhoud van 350 ml en houdt dranken de hele dag lekker koel. De fles is voorzien van een handig flip-up drinksysteem, waarmee zelfs de kleinste kinderhandjes overweg kunnen.

“Onze producten worden dagelijks gebruikt en gemak is heel belangrijk. Wat de ontwerpen van Mepal kenmerkt? De combinatie van tijdloze vormgeving, kleur en materiaalkeuze. We vinden het belangrijk dat je niet over een paar jaar denkt: "Wat een ouderwets ding’,  maar dat mensen lang van onze producten kunnen genieten. En dat een product bijvoorbeeld weer door een broertje of zusje kan worden gebruikt. En mocht er onverhoopt een onderdeel kapot gaan of zoek raken dan bieden we voor bijna al onze producten reserveonderdelen aan.”
Simon Van Es, Directeur Innovatie bij Mepal

MEPAL MIO 360º OEFENBEKER – de allereerste eigen beker

In januari 2021 gelanceerd, nu onderscheiden met een internationale iF Design Award: de Mepal Mio 360º oefenbeker uit de baby- en peutercollectie Mepal Mio. Uit het juryrapport blijkt dat de 360º oefenbeker hoog scoort op vorm, functie en idee.

De oefenbeker is geschikt voor baby’s vanaf 9 maanden, die zelf leren drinken. De beker drinkt als een echt glas, maar het slimme deksel zorgt er wel voor dat er niet ineens een hele slok drinken uit komt. De oefenbeker is lekvrij af te sluiten en kan tegen een stootje.

IF DESIGN AWARD

Bijna 100 onafhankelijke designexperts van over de hele wereld ontmoeten elkaar in Berlijn om de prestaties in verschillende designcategorieën te bespreken en te eren. Gerenommeerde merken en startups concurreren in opkomende markten. De jury handelt met een duidelijk kompas: de IF Scorecard en evalueren op basis van vijf criteria: idee, vorm, functie, impact en onderscheidenheid.

O V E R  M E P A L

Mepal is een slim, handig en innovatief merk voor thuis en onderweg. De producten zijn te herkennen aan hun goed doordachte oplossingen, functionele en tijdloze uitstraling én eigentijds design. Mepal zorgt ervoor dat genieten op belangrijke momenten in het leven heel gemakkelijk wordt. Vrijwel alle producten worden in Nederland geproduceerd.

Vanuit de thuisbasis Lochem gaan ze de hele wereld over, met de Benelux en Duitsland als belangrijkste markten. De omzet van Mepal kwam in 2020 uit op ruim 50 miljoen euro.
Mepal. Voor altijd.

----------------------------------------------------------------------------------------------

MARNIX and ALLY HQ
Le Grellelei 5